از آنجایی کـه آب تصفیـه شده از لحاظ کیفیت بسیـار بالاست، تحقیق درباره ساز و کار حرکتی پیچ حرکتی بعد باید آن را از طریق یک شیر برداشت مجزا درون اختیـار مصرف کننده قرار داد. تحقیق درباره ساز و کار حرکتی پیچ حرکتی شیر برداشت تصفیـه آب معمولا کوچک بوده و مـی توان آن را روی سینک ظرفشویی نصب نمود. تحقیق درباره ساز و کار حرکتی پیچ حرکتی مغزی شیر برداشت از جنس سرامـیک هست و بـه همـین دلیل تنـها با آب تصفیـه شده کار مـی کند و در صورتی کـه آب با سختی بالا وارد آن شود بـه سرعت خراب مـی شود. بنابراین وقتی دستگاه تصفیـه آب از حالت استاندارد خارج شود و سختی آب خروجی بالا برود، شیر برداشت نیز خراب خواهد شد.

شیر برداشت بـه طور سلیقه ای بر روی سینک ظرف شویی و یـا درون صورت لزوم از طریق بست مربوطه بر روی دیوار نصب مـیگردد. این شیر مستقیماً بـه یک سراهی درون خروجی دستگاه وصل مـیگردد کـه به دلیل فشار ضعیف آب خروجی تصفیـه شده، درون سه راهی از تانک ذخیره، آب تصفیـه بعد از ذخیره بـه صورت پر فشار خارج شده که تا در دسترس شما قرار گیرد. شلنگ توسط اتصال جاکویی (JC ) یـا اتصال QC به انتهای شیر برداشت متصل مـیشود و جهت آب بند شدن نیـاز بـه استفاده از نوار تفلون نیست.

شیر برداشت دستگاه تصفیـه آب خانگی شیر کوچکی بوده کـه به راحتی بر روی سینک ظرف شویی نصب مـی شود، این شیر دستگاه تصفیـه آب درون دو مدل ستاره ای یـا اهرمـی (گردن قویی) درون بازار ارائه مـی شود.

این شیر مستقیما توسط شلنگ بـه دستگاه تصفیـه آب متصل هست و آب تصفیـه شده را درون اختیـار مصرف کننده قرار مـی دهد.

جنس مغذی شیر برداشت از جنس سرامـیک بوده و مناسب به منظور آب تصفیـه شده مـی باشد و اگر آب با سختی و TDS بالا وارد این مغذی شود بـه سرعت معیوب مـی شود.

شیر برداشت درون رنگ ها و مدلهای متنوعی تولید مـی شود.

سازوکار بـه کار رفته درون تمام شیرهای چرخان از نوع سازوکار پیچ حرکتی هست که درون آن با گشتن و چرخش یک پیچ یـا فلکه حرکت عمودی درون دل شیر ایجاد شده و مجموعه آب بندی را بـه جلو و عقب مـی راند و باعث بستن و باز شدن شیر مـی شود.

اما شیرهای دیگری نیز هستند کـه مکانیزم های دیگری دارند و جهت کارهای خاص یـا ...... استفاده مـی شوند و  نحوه آب بندی آنـها بـه صورت مخروطی - کره ای - ساجمـه ای - لغزان و ......... است.

شیر تصفیـه آب خانگی

از آنجایی کیفیت آب تصفیـه شده با آب لوله کشی تفاوت بسیـار دارد از این رو حتما توسط یک شیر جداگانـه درون اختیـار مصرف کننده قرار گیرد.

 

شیر دستگاه تصفیـه آب خانگی گردن قویی

این شیر برداشت دستگاه تصفیـه آب خانگی از جنس استیل بوده، فانتزی و به صورت اهرمـی باز و بسته مـی شود.

شیر دستگاه تصفیـه آب خانگی مدل گردن قویی از جنس بدنـه این شیر کروماته و ضد زنگ مـی باشد و بیشتر دستگاه تصفیـه آب خانگی ها از این مدل شیر استفاده مـی نمایند.

: تحقیق درباره ساز و کار حرکتی پیچ حرکتی




[تحقیق ساز و کار شیرهای برداشت :: جامع ترین سایت تحقیق درسی ... تحقیق درباره ساز و کار حرکتی پیچ حرکتی]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 15 Jul 2018 05:38:00 +0000